Retningslinjer & lovgivning
- Gymnasiereformen, med ikrafttræden fra skoleår 2017/2018
- Læreplaner til gymnasiet
- Læringsmålstyret undervisning i folkeskolen, EMU
- Fælles mål og vejledninger til fagene, folkeskole
Rapporter
- “Automatiseringens effekter på det danske arbejdsmarked“, udarbejdet for Disruptionsrådet, 2017
- “Digital Transformation Report 2017”, developed by Microsoft and Qvartz
- “Digitalt Vækstpanel”, Erhvervsministeriet, 2017
- ”Regional efterspørgsel efter digitale kompetencer”, 2016
- ”Rapport om kvalificeret arbejdskraft”, Danmarks Vækstråd, 2016
- “Kortlægning af Industri 4.0 i Region Syddanmark”, Syddansk vækstforum, 2016
Litteratur
- Schultz Hansen, Søren “Digitaliseringens paradokser”, 2017
- Pedersen, Jannick B. og Hvid, Anders “Forstå fremtiden”, 2016
- Balslev, Jesper “Kritik af den digitale fornuft”, 2018
Projekter & organisationer
Der indgår inspiration fra afholdte og igangværende projekter:
- ”Praksisnær undervisning”
- ”Videndeling”
- ”Projekt x”
- ”Science Future”
- ”Flere til science”
- <XX-it>, Ligestillingsministeriet
- ”Unge på tværs”
Samt fra diverse grupper og organisationer:
- Facebookgruppe it-lærer
- IT-Branchen
- PROSA
- Danske Erhvervsskoler
- UU DANMARK
Kompetenceudvikling
- Kursus i programmering for gymnasielærere, Aarhus Universitet
- Fabrication Laboratory FabLab, forskelligt organiseret lokalt, med bl.a. kompetenceudvikling for folkeskolelærere
- Coding Pirates, programmering for børn og unge, som frivillige lokale klubber
- FIP-kurser for gymnasielærere, til fagudvikling, UVM